سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که در نصیحت تو، کمتر سازش کند . [امام علی علیه السلام]

پایگاه سلامت اجتماعی مبارکه

 
 

در ساعت 11 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 28/4/86، همزمان با هفته بهزیستی، مراسم افتتاحیه‌ی پایگاه  سلامت اجتماعی شهرستان مبارکه، در محل پایگاه واقع در مبارکه- خیابان شهید بهشتی- پلاک 85 برگزار گردید. 

 

 در این مراسم که با حضور جناب آقای شاکری، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان،  آقای دکتر اقطار معاون امور پیشگیری، آقای محمدزاده معاون امور توانبخشی، آقای فیاض معاون مشارکتهای مردمی، جمعی از کارشناسان سازمان بهزیستی استان اصفهان، خانم صالحی  رئیس کمسیون امور بانوان شهرستان مبارکه، آقای قناعت کار رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه و جمعی از مسئولین شهرستان برگزارشد.

در ابتدا آقای عسگری، به نمایندگی از جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستان مبارکه، توضیحاتی در مورد جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی، تعداد اعضای همیار و هدف پایگاه سلامت اجتماعی ارایه نمودند و گفتند: با همکاری معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان، همیاران در مبارکه از سال 1384 شروع به کار نمود.

 همیاران، همانگونه که از اسم آن پیداست گروهی است که از دل  خود مردم بیرون می‌آید.

 به منظور جذب نیروی متخصص در اواخر سال 1385، فراخوانی در روزنامه‌ی میرزمان شهرستان چاپ گردید و تعداد 36 نفر به این جمعیت اضافه شدند.

با زحمات معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان و رهنمودهای کارشناسان این معاونت، امتیاز تأسیس پایگاه سلامت اجتماعی شهرستان مبارکه طی تفاهم نامه‌ای به جمعیت همیاران شهرستان واگذار گردید.

هدف کلان پایگاه، ارتقای سطح سلامت روان جامعه می‌باشد. ما نقش تسهیلگر را ایفا می‌کنیم و مردم، خود گره‌ی مشکلات را باز می‌کنند.

خدماتی که ارایه می‌دهیم در چند حیطه است:

خدمات مشورتی که برای انجام آن تیم مشاوره تشکیل شده است.

کمیته‌ی آموزش، کار آموزش و اطلاع رسانی را انجام می‌دهد.

کمیته‌ی انتشارات به چاپ برو شور، جزوه‌های آموزشی، ویژه‌نامه‌ و نشریه در خصوص موضوعات سلامت روان می‌پردازد.

کمیته‌ی آمار و اطلاعات به جمع‌آوری اطلاعات مراکز خدماتی در سطح شهرستان، می‌پردازد.

از طریق این کمیته، کار خدمات اجتماعی را انجام می‌دهیم.

به عنوان مثال اگر مردم مشکلی داشته باشند و راه حل آن را ندانند به کمک بانک اطلاعاتی که داریم اقدام به راهنمایی آنها می‌نماییم. با کمک نیروی انتظامی و کارشناسان بهزیستی شهرستان و اعضای جمعیت همیاران مناطق آسیب را شناسایی نموده‌ایم و با کمک تیم پژوهش و تحقیق خود در صدد کشف علت بروز آسیب‌ها در آن مناطق و ارایه راهکار برای حل مشکل هستیم. اعضای همیار با توجه به مکان زندگی خود گروههای CBO را تشکیل داده‌اند و در محل زندگی خود به ارایه خدمات می‌پردازند.

آقای شاکری مدیر کل بهزیستی استان اصفهان بیان نمودند: ما هر چقدر هم که برای این پایگاهها سرمایه‌گذاری کنیم جای دوری نمی‌رود. به عنوان مثال اگر من می‌خواهم در بحث توانبخشی، معلول ذهنی  و در کل بیمار روانی کم داشته باشم باید این پایگاهها را تقویت کنیم. این بهترین کار است.

همیاران مبارکه جمعیتی نوپاست که حمایت و دلسوزی مسئولین و مردم شهرستان را می‌طلبد. 


» جمعیت همیاران سلامت روان - اجتماعی مبارکه
»» نظرات دیگران ( نظر)